De geuren Juliette has a gun zijn geïnspireerd door het werk van William Shakespeare, maar de typische renaissanceromantiek krijgt hier moderne contouren. Het concept van het merk symboliseert onafhankelijkheid en vrijheid en geeft vrouwen een denkbeeldig wapen in handen om zich teweer te stellen tegen mannen in het eeuwige gevecht tussen de geslachten, passie en liefde.
Het merk Juliette has a gun is het werk van Roman Ricci, kleinzoon van de beroemde ontwerpster Nina Ricci, wier parfums de wereld boeiden. In de wereld van de schoonheid heeft zich zo in 2006 een nieuwe generatie van deze familie een plaats bevochten die niet bang is om in te gaan tegen de regels van de moderne parfumerie. De geur Juliette has a gun Not a perfume heeft bijvoorbeeld de aandacht getrokken; deze geur is gebaseerd op een enkel ingrediënt - cetalox.
De flacondesigns, het opmerkelijke concept, de persoonlijkheid van de hoofdontwerper en het hele imago maken van het merk Juliette has a gun een bijzonder platform voor vrouwen die zichzelf waarderen, niet bang zijn om te provoceren, maar daarbij toch graag vrouw willen blijven.
volledige text