Verzendkosten en betaling

Verzendwijze

POST NL Thuisbezorging  3,95

  • De leveringskosten bedragen € 3,95, zowel voor een thuisbezorging als voor een bezorging naar een PostNL-locatie.
  • Wordt je bestelling van zondag tot donderdag verwerkt tot 13:30 uur, dan wordt het pakket binnen 2-3 werkdagen geleverd.
  • Bestellingen die geplaatst zijn op vijdag en zaterdag en verwerkt zijn tot zondag 13:30 uur worden zondag verzonden en binnen 2-3 werkdagen geleverd.
  • Na verzending van je pakket vanuit ons magazijn naar de transporteur, word je door ons per e-mail op de hoogte gebracht.
  • Wanneer het pakketje het depot van PostNL bereikt krijg je hierover een notificatie via email en wordt je op de hoogte gebracht over de levering.
  • PostNL bezorgt je pakket tijdens werkuren tussen 08.30 - 21.30 uur. Je wordt hierover geïnformeerd op de dag van levering.
  • PostNL biedt 1 bezorgpoging naar je opgegeven adres aan.
  • Als er 1 niet succesvolle bezorgpoging is geweest, gaat je pakket naar de PostNL-locatie. Daar zal het pakket 7 dagen tot je beschikking liggen. In het geval dat het pakket niet opgehaald zal worden, zal dit retour gestuurd worden naar het magazijn van de verzender. Je kunt je pakket bij de PostNL-locatie afhalen met je ID en notificatiebericht.
  • PostNL heeft meer dan 3.200 ophaalpunten in Nederland.
  • Als je de levering wilt wijzigen naar een PostNL-locatie, dan kan je dit doen via de MijnPakket-app. Deze ontvang je in de e-mail op de dag van de levering.
  • Je hebt andere mogelijkheden voor bezorging: bezorgen aan buren of bezorgen bij alternatief adres.
  • Wij werken enkel met voorafbetalingen.
  • Pakketjes kunnen gevolgd worden via de website: https://www.postnl.nl/ of via MijnPakket app.
  • We vragen je om het pakketje bij ontvangst goed te controleren. Vooral indien er merkbare tekenen zijn van tape-beschadigingen, of indien er een andere tape gebruikt is dan de zwarte Notino-tape. In geval van twijfel vragen we om bij de chauffeur een schadedocument in te vullen. Bij twijfel is het mogelijk om het pakketje te weigeren. In dat geval vragen we je om contact met ons op te nemen zodat we verdere stappen kunnen ondernemen.
  • In het geval dat je een beschadigd pakket in ontvangst hebt genomen, zal dit de kans verkleinen tot een succesvolle claim bij zowel de koerier als bij de verzender.
  • In het geval je het pakket ontvangt en je merkt enige schade op, neem dan contact op met onze klantenservice: https://www.notino.nl/contact/
  • Je kan hier meer informatie vinden https://www.postnl.nl/en/customer-service/ 
  • Wij leveren enkel in Nederland.

GLS  3,95

  • GLS Pakketdienst
  • De verzendkosten zijn € 3,95 incl. BTW.
  • De bestelde producten worden geleverd binnen 2-3 werkdagen door GLS Pakketdienst.
  • Voor het afleveren van je producten zal de pakketdienst maximaal drie afleverpogingen doen.
  • Als je de bezorger mist, ontvang je een e-mail met een link waarmee je zelf de levering vanaf de volgende dag kan kiezen, adres wijzigen of je pakketje bij een GLS pakket shop laten afleveren.
  • Wij vragen je om de inhoud van elk pakketje in de aanwezigheid van de bezorger te controleren.
  • Informatie over Track & Trace van je pakketje zijn beschikbaar op https://gls-group.eu/NL/nl/home
  • U kunt hier meer informatie vinden https://gls-group.eu/NL/nl/faq-regelmatige-zendingen 
  • Wij leveren enkel in Nederland.

POST NL Locatie  3,95

  • De leveringskosten bedragen € 3,95, zowel voor een thuisbezorging als voor een bezorging naar een PakketShop.
  • Word je bestelling tijdens de werkdagen verwerkt tot 13:30 uur, dan wordt het pakket binnen 2-3 werkdagen geleverd.
  • Bestellingen die geplaatst zijn op vrijdag en zaterdag en verwerkt zijn tot zondag 13:30 uur worden zondag verzonden en binnen 2-3 werkdagen geleverd.
  • Na verzending van je pakket vanuit ons magazijn naar de transporteur, word je door ons per e-mail op de hoogte gebracht.
  • Wanneer het pakketje het depot van PostNL bereikt krijg je hierover een notificatie via email en wordt je op de hoogte gebracht over de levering.
  • PostNL heeft meer dan 3.200 ophaalpunten in Nederland.
  • Wij werken enkel met voorafbetalingen.
  • Pakketjes kunnen gevolgd worden via de websitehttps://www.postnl.nl/  of via MijnPakket app. 
  • We vragen je om het pakketje bij ontvangst goed te controleren. Vooral indien er merkbare tekenen zijn van tape-beschadigingen, of indien er een andere tape gebruikt is dan de zwarte Notino-tape. In geval van twijfel vragen we om bij de chauffeur een schadedocument in te vullen. Bij twijfel is het mogelijk om het pakketje te weigeren. In dat geval vragen we je om contact met ons op te nemen zodat we verdere stappen kunnen ondernemen.
  • In het geval dat je een beschadigd pakket in ontvangst hebt genomen, zal dit de kans verkleinen tot een succesvolle claim bij zowel de koerier als bij de verzender.
  • In het geval je het pakket ontvangt en je merkt enige schade op, neem dan contact op met onze klantenservice: https://www.notino.nl/contact/ 
  • Wij leveren enkel in Nederland.

UPS Air Mail  12,95

  • Prijs van de levering = 12,95 EUR

    Alleen vooruitbetaalde bestellingen worden geaccepteerd voor de UPS Express-bezorgservice.
  • Bestellingen geplaatst voor 12 uur worden nog dezelfde dag verzonden. 99% van alle bestellingen wordt de volgende werkdag bezorgd.
  • Alle pakketten vereisen een handtekening voor ontvangst bij bezorging.
  • Eenmaal verzonden, ontvang je een notificatie via Notino e-mail met je UPS-trackingnummer.
  • Verdere meldingen worden gedaan door de UPS koerier (sms / e-mail) op de dag voor de levering.
  • Je kan je bestelling volgen op de officiële UPS-website (https://www.ups.com/WebTracking/track) of UPS Mijn keuze gebruiken om de bezorgings- of beheervoorkeuren te wijzigen.
  • Als je  niet aanwezig bent, wordt de volgende werkdag opnieuw een aflever poging gedaan. De koerier maakt max. 3 bezorg pogingen.
  • Controleer je pakket bij aflevering terwijl de koerier nog aanwezig is. Als de producten op de een of andere manier lijken te zijn gemanipuleerd, moet je de koerier op de hoogte stellen en de levering weigeren. In dat geval vragen we je om contact met ons op te nemen zodat we verdere stappen kunnen ondernemen.
  • Als je op het moment van aflevering de schade niet aan de koerier meldt, kan dit de kans op een succesvolle claim zo nodig verminderen.
  • Nadat je het pakket heb geaccepteerd, let dan bij het openen op mogelijke schade. Is er schade? Neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Wij leveren enkel in Nederland.

Betaal mogelijkheden

iDEAL

  • Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt u doorgeleid naar de iDEAL website, waar u de betaling kan afronden. Deze betaling van de aankoopprijs wordt beschouwd als een voorschot.
  • Wij willen u er ook op wijzen dat onze medewerkers geen toegang hebben tot de gegevens van uw kaart. Alle gegevens zijn uitsluitend in handen van de bank.

Credit Card

  • Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt u doorgeleid naar een veilige betalings-gateway, waar u de benodigde betalingsgegevens invoert. Deze betaling van de aankoopprijs wordt beschouwd als een voorschot.
  • Wij willen u er ook op wijzen dat onze medewerkers geen toegang hebben tot de gegevens van uw kaart. Alle gegevens zijn uitsluitend in handen van de bank.
  • Vind je het vervelend om iedere keer steeds opnieuw je betalingsgegevens in te vullen? Je kan je kaartgegevens eenvoudig opslaan voor een toekomstige aankoop door het vakje "Kaart opslaan voor je volgende aankoop" aan te vinken. Je kaartgegevens worden opgeslagen als beveiligde informatie in onze betalingsgateway en de volgende keer dat je bij ons shopt, kan je eenvoudig selecteren met welke kaart je wil betalen, zonder dat je de betalingsgegevens langdurig hoeft in te vullen. Onze medewerkers hebben geen toegang tot deze gevoelige informatie. Je kan je kaarten beheren in je account op het tabblad "Mijn kaarten".

PayPal

  • Nadat u een bestelling heeft geplaatst, wordt u doorgeleid naar een veilige PayPal-gateway, waar u inlogt met uw PayPal-account om de aankoop af te ronden.
  • Wij willen u erop wijzen dat Notino.com geen toegang heeft tot uw PayPal-account of enige andere informatie met betrekking tot uw PayPal-account.

Overmaken

  • Nadat u een bestelling heeft geplaatst, krijgt u de betaal gegevens op de site te zien, deze worden ook nog per e-mail verzonden. Als u voor het overschijven kiest, duurt het 2 werkdagen voordat wij de betaling ontvangen.
  • Zodra wij uw betaling hebben ontvangen bevestigen wij dit per e-mail. Al onze e-mails zijn geautomatiseerd en beveiligd.

Retour & klacht

Hoe artikel(en) retourneren?

RETOURNEREN

Ook al is het percentage van geleverde producten dat defecten vertoont uiterst minimaal, is het goed om te weten dat wij eventuele tekortkomingen snel zullen behandelen, zodat je uiteindelijk tevreden zal zijn. Het is in ons eigen belang om alles zo snel mogelijk op te lossen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je onnodig lang moet wachten (meestal is alles snel geregeld).

Wanneer kan ik iets retourneren?

Wij staan in voor de defecten die producten vertonen bij levering of die in de loop van de daaropvolgende 24 maanden aan het licht komen. Wij zijn echter niet aansprakelijk voor nieuwe defecten, met name als deze zijn ontstaan door ongepast gebruik. Bij gebruikte producten zijn wij niet aansprakelijk voor de gebruikssporen of slijtage die de gebruikte producten reeds bij levering toonden. In het geval van producten met een beperkte gebruiksduur, staan wij ervoor in dat deze producten tijdens de gehele duur geschikt zijn voor gebruik.

Wij herinneren klanten eraan dat een verhoogde gevoeligheid of een allergische reactie op een geleverd product niet beschouwd kan worden als een defect. Ook kunnen dezelfde gebreken bij gratis cadeaus of andere gratis producten in je bestelling niet worden beschouwd als gegrond voor het retourneren. Afbeeldingen van producten op onze website dienen enkel ter illustratie en vormen geen bindende weergave van de eigenschappen van die producten (de verpakking kan bijvoorbeeld anders zijn wegens een door de producent doorgevoerde wijziging).

Welke rechten heb je in geval van een retour?

Indien een product een defect vertoont, kunnen wij een compenseren in de vorm van een tegoedbon.

Je hebt ook het recht om een reparatie van het defect te eisen door vervanging of reparatie.

Indien de reparatie van het defect onmogelijk is of ons onredelijk lijkt, heb je het recht om een korting op de aankoopprijs te vragen. In dat geval zal je het product houden en vergoeden wij een deel van de aankoopprijs. Als het defect aanzienlijk is, kan je de koopovereenkomst ontbinden. Retourneer in dat geval de producten en dan betalen wij je de volledige aankoopprijs terug.

Hoe kan ik iets retourneren?

Indien je beslist om de producten te retourneren, vind je hier het retourformulier en neem contact op met onze klantenservice op tel. 020 369 0603 of info@notino.nl. 

Wij zullen je op de hoogte stellen van het verloop van de retour, met name van de ontvangst en de acceptatie of afwijzing ervan, via e-mail. Het kan ook zijn dat wij je telefonisch contacteren.

Wij zullen zonder uitstel een beslissing nemen over je retour. Het verwerken van een retour inclusief de oplossing aan het defect duurt meestal niet langer dan 30 dagen. Anders heb je het recht om de koopovereenkomst te ontbinden. Om aan bovenvermelde termijn te kunnen voldoen, dien je ons wel de nodige samenwerking te verlenen.

Contactgegevens

We zullen graag al je vragen met betrekking tot het retourneren beantwoorden als je contact met ons opneemt via e-mail op info@notino.nl of op het nummer 020 369 0603.

Ontbinden

Hoe overeenkomst ontbinden?

KOOPOVEREENKOMST ONTBINDING ZONDER OPGAVE VAN REDEN (RETOURNERING VAN GOEDEREN)

Heb je een verkeerde keuze gemaakt? Bij ons hoef je je geen zorgen te maken als je een verkeerd product hebt besteld. Je kan de overeenkomst tot 90 dagen lang ontbinden zonder opgave van reden.

Wanneer kan ik de koopovereenkomst ontbinden zonder opgave van reden?

Je kan elk product dat je bij ons aankoopt retourneren, met uitzondering van producten die:

a) werden aangepast aan of vervaardigd naar je persoonlijke wensen (bijv. een verpakking met gravure)

b) niet geretourneerd kunnen worden om hygiënische redenen (bijv. geopende cosmetica en andere producten die in rechtstreeks contact met de huid komen)

Ook kan je je niet terug trekken uit de cadeauverpakking koopovereenkomst als de producten al reeds als cadeau zijn verpakt. Wij herinneren je eraan dat je volgens de wet verantwoordelijk bent voor de vermindering van de waarde van de producten die ontstaan uit het ondeugelijk gebruik van deze producten op een manier die de vereiste vertrouwdheid met de eigenschappen en functionaliteit van de producten overtreft (bijv. als je een parfum blijft gebruiken nadat je deze al hebt getest). In deze gevallen kunnen wij je alleen slechts een deel van de prijs compenseren).

Hoe kan ik de koopovereenkomst ontbinden zonder opgave van reden?

Je dient ons binnen de termijn van 90 dagen op de hoogte te brengen van je beslissing om de koopovereenkomst op te zeggen. Dit doe je het best door ons te contacteren via e-mail op info@notino.nl of op het nummer 020 369 0603. Je kan ook gebruik maken van het formulier voor ontbinding van de koopovereenkomst, dat je hier vindt.

Je dient de producten binnen 14 dagen na de datum van opzegging naar ons terug te sturen, neem hiervor contact op met onze klantenservice op tel. 020 369 0603 of info@notino.nl.

Wij zullen je de aankoopprijs van de producten binnen 14 dagen vanaf de datum van opzegging terugbetalen. Overeenkomstig de wet mogen wij echter wachten met de terugbetaling totdat je de producten hebt geretourneerd. Indien je opzegt binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, heb je het recht op vergoeding van de retourneringskosten tot maximaal het bedrag dat overeenstemt met de goedkoopste, door ons aangeboden manier van verzending.

Contactgegevens

Wij zullen graag al je vragen met betrekking tot de koopovereenkomst te ontbinden zonder opgave van reden te contacteren via e-mail op info@notino.nl of op het nummer 020 369 0603.

Heb je een vraag? Mail ons.

* Verplichte velden






Door verzending zal de vennootschap Notino Benelux BV uw gegevens verwerken ter afwikkeling van uw verzoek op basis van een rechtmatig belang. In overeenstemming met het Privacybeleid, kunt u een bezwaar indienen tegen het gebruik van uw persoonlijke gegevens.