Een parfum die even waardevol, gesofisticeerd en elegant is als een juweel of chique horloge. Het prestigieuze merk Chopard brengt Zwitserse kwaliteit en traditie de wereld van vrouwen- en mannengeuren binnen. Dit familiebedrijf dat oorspronkelijk sieraden en horloges maakte, verloochent zijn wortels niet – elke parfum is een exclusieve, geurige parel in een flesje die doet denken aan een edelsteen en niet alleen jou maar ook je toilettafel siert.
De oprichting van het merk vond plaats in het jaar 1860, toen de Zwitserse horlogemaker Louis-Ulysse Chopard begon met de productie van uiterst nauwkeurige zakhorloges. In de jaren 1960 verkocht zijn kleinzoon Paul-André Chopard het bedrijf aan de Duitse juwelenmaker Karl Scheufele III, die samen met zijn gezinsleden zorgde voor de verspreiding van het merk. Zijn dochter Caroline Scheufele besloot in 1986 om een brug te slaan tussen de werelden van edelstenen en parfums, en zo ontstond de geur Chopard Happy Diamonds, geïnspireerd op een diamant in 18-karaats goud. Op dit debuut in de parfumwereld volgde doorheen de jaren nog een hele reeks exclusieve parfums.
Eén van de geuren met wereldbekendheid is bijvoorbeeld de eau de parfum voor vrouwen Chopard Casmir, die in 1992 een juwelencollectie met dezelfde naam aanvulde. Ook Chopard Wish kent een grote populariteit - een parfum met een elegante flacon in de vorm van een geslepen diamant. De mannengeur Chopard Mille Miglia is dan weer geïnspireerd op een van de meeste traditionele productiebedrijven van klassieke en vintage auto’s. Het merk Chopard siert al sinds het jaar 1998 filmsterren op het festival van Cannes. Ook jij zal je op de rode loper wanen dankzij geurige juwelen als de mannengeur Chopard Oud Malaki of de vrouwengeur Chopard Love Chopard, Chopard Brilliant Wish of Chopard Happy Spirit.
volledige text