Het merk Aveda steunt op pijlers die een uiting zijn van de belangrijkste wensen en behoeften van de huidige consumenten. Eén van deze pijlers is topkwaliteit met een natuurlijke samenstelling, en de innovatie ervan. De haarproducten van Aveda bevatten gemiddeld 90% bestanddelen van natuurlijke oorsprong, en verder is het merk 100% veganistisch. Het gaat er bovendien prat op dat Aveda producten een echt wellness gevoel kunnen oproepen.
Verder is aandacht voor de planeet en zijn inwoners niet alleen een pijler maar ook de missie van het bedrijf. Aveda was het eerste cosmetische merk om 100% van zijn producten uitsluitend met behulp van windenergie te produceren. Ook wat recyclage van de verpakkingen betreft, is het merk een koploper. Minimalisering van afval en verkleining van de ecologische voetafdruk evenals verantwoordelijk gebruik van bronnen, zijn enkele manieren waarop Aveda niet alleen zorg draagt voor de beautywereld, maar voor de wereld in zijn geheel.
Bij de populairste producten horen Aveda shampoo en Aveda conditioner. De haarproducten van Aveda zijn gewoon iconisch. Liefhebbers van make-up zijn enthousiast over de Aveda foundation en voor mannen is er de reeks Aveda Men. Iedereen die een zuivere samenstelling en het milieu belangrijk vindt, vindt bij Aveda zijn gading.
volledige text