Specialist in oogmake-up – dat is het Britse cosmeticamerk Eyeko. Als marktleider op het gebied van oogmake-up heeft het merk een uitgebreid portfolio van mascara, eyeliner, oogschaduw en producten voor wenkbrauwstyling. De filosofie van het merk behelst het verlangen om vrouwen zich zelfzekerder en fantastisch te laten voelen door middel van een reeks van innovatieve producten waarmee ieder van ons moeiteloos onweerstaanbare cat-eyes tevoorschijn tovert of haar wimpers perfect scheidt en doet krullen.
Het merk Eyeko werd in 1999 opgericht door Nina Leykind en haar man Max, geïnspireerd door hun vrouwelijke idolen uit de jaren '60, toen make-up helemaal draaide rond perfect opvallende ogen. Voorbeeld en inspiratie voor Nina waren iconen als Twiggy, Audrey Hepburn, Francoise Hardy, Sophie Loren, Brigitte Bardot en Jane Birkin. In 2011 is het merk zich gaan concentreren op de productie van mascara, en sindsdien biedt het mascara in buisjes die kunnen worden platgedrukt om uitdroging te voorkomen.
Het bedrijf Eyeko staat bekend om zijn innovatieve, kwaliteitsvolle mascara, vloeibare eyeliner en wenkbrauwgel, en behoort tot de cultmerken van vele redacteurs, visagisten en influencers wereldwijd. Een belangrijke vertegenwoordiger is bijvoorbeeld Alexa Chung, voormalige creative consultant bij Eyeko.
Laat je ogen spreken en wees onweerstaanbaar. Wat je beslist eens moet proberen is het cultproduct Eyeko Black Magic Mascara, of de Eyeko Lash Alert Mascara voor volumineuze en gekrulde wimpers. Voor weerbarstige wenkbrauwen is er de Eyeko Brow Gel, en met de Eyeko Black Magic Liquid Eyeliner trek je volmaakte lijntjes.
volledige text