Issey MiyakeL'Eau d'Issey Shades of Kolam Eau de Toilette voor Vrouwen


Issey MiyakeL'Eau d'Issey Shades of Kolam Eau de Toilette voor Vrouwen
Er staat je zintuigen een avontuur te wachten, en wel in het verre Indië, waar je in een ogenblik mee naartoe gevoerd wordt door de eau de toilette voor vrouwen Issey Miyake L'Eau d'Issey Shades of Kolam. Op de weg heen en terug word je vergezeld door de overheerlijke geur van bloemen en zonnestralen. Aarzel niet langer en vertrek op een nieuw avontuur.
- bloemige geur met houtakkoorden
- ideaal voor alle liefhebbers van de bloemige geuren L´Eau d´Issey
- limited edition gelanceerd in 2020
Samenstelling van de geur
In het begin ruik je de subtiele, zoete geur van fresia, die na een tijdje volmaakt harmonieert met het bedwelmende, suggestieve aroma van jasmijn. De zuivere, zoetig-kruidige geur van sandelhout geeft de geurcompositie een houtige basis en zal nog lang na het opdoen van de geur geleidelijk vrijkomen op je huid.
Verhaal van de geur
Het was een land vol contrasten – Indië – dat parfumeuse Marie Salamagne inspireerde voor de geur Issey Miyake L’Eau d’Issey Shades of Kolam. De schoonheid van dit land straalt niet alleen uit de geurcompositie, maar ook uit de flacon.
Het flesje is versierd met letters die geïnspireerd zijn op de traditionele kunstvorm Kolam. Het gaat om een tekenstijl met geometrische elementen en lijnen. De bonte kleuren en hoe de letters onderling verbonden zijn, zijn een sterke verwijzing naar deze kunst. De dominante kleur is roze en doordringt de flacon van de bodem tot het dopje.
Samenstelling
Topnoten | Freesia |
Hartnoten | jasmijn absolue |
Basisnoten | Sandelhout |
Geursoort | bloemig, houtachtig |
Het merk Issey Miyake onstond in Japan in 1970 en de oprichter ervan is de gelijknamige ontwerper Issey Miyake. Miyake werd geboren in 1938 in de "ongelukkige stad" Hiroshima, waar hij op de leeftijd van zeven een treurige, maar overlevende ooggetuige werd van het vallen van de atoombom.
De jonge Miyake excelleerde vooral met zijn gevoel voor ontwerp en in het onderzoek van weefsels. Hij was zelfs niet bang om in in opstand te komen in de vorm van een "new wave" tegen de verouderde traditionele praktijken – dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Gesterkt door zijn successen stapte hij in 1992 de wereld van de parfums binnen. Hij richtte zich met zijn parfums op vrouwen en betoont eer aan de Japanse tradities, cultuur en natuur.