




Topnoten Topnoten - Zijn de geuren die in de eerste minuten na het opbrengen dominant zijn. De eerste indruk die je na enkele minuten anper ruikt. | Bergamot , Mandarijn , Koriander, Lavendel , Limoen , Kaneel |
Hartnoten Hartnoten - Zijn de geuren die opkomen nadat de topnoten grotendeels verdwenen zijn, zo'n tien minuten na het opbrengen. Vrijwel alle bloemengeuren zijn hartnoten. Het hart is misschien wel het belangrijkste deel van het parfum en houdt gemiddeld zo'n twee tot drie uur aan. | Nootmuskaat , Anjer , Jasmijn , Salie , Hout , Denneboom , Mirre , Rode Bessen |
Basisnoten Basisnoten - Zijn de geuren die als laatste overblijven, nadat de hartnoten grotendeels vervluchtigd zijn. Dit is meestal twee à drie uren na het opbrengen van het parfum. Basisnoten kunnen vele uren of gehele dag geur af blijven geven. | Amber , Sandelhout , Patchuli , Muskus , Vanille , Vetiver |
Geursoort | oriëntaalse, houtachtig |
Er zijn dingen die nooit uit de mode gaan. De eau de toilette voor mannen Calvin Klein Obsession for Men is er zo één. Al meer dan 30 jaar is deze geur populair bij mannen overal ter wereld. En dat is ook geen wonder - deze houtachtige, oriëntaalse geur onderstreept perfect je charisma en trekt de aandacht van (niet alleen) elke vrouw in de omgeving.
- verwarmende oosterse geur
- voor de zelfzekere, passionele man
- geschikt om ‘s avonds en tijdens de koude maanden te dragen
Samenstelling van de geur:
De geur vangt aan met een frisse bries van bergamot, limoen en elegante lavendel, die na een tijdje wordt afgelost door de warme noten van aromatische nootmuskaat, mirre en hout. De basisnoten bestaan uit bedwelmende patchoeli, stoere vetiver, betoverende muskus en zoete vanille, die vele uren op je huid blijven hangen.
Verhaal van de geur:
De eau de toilette voor mannen Calvin Klein Obsession for Men werd in 1986 op de markt gebracht, een jaar na de lancering van de vrouwenversie Obsession. In 1987 won de geur de FiFi prijs, een equivalent van de Oscar in de filmindustrie. De auteur van de geurcompositie is Bob Slattery, terwijl de elegante flacon ontworpen werd door designer Pierre Dinand.