Als Dolce & Gabbana en Game of Thrones elkaar ontmoeten

dolce&gabbana

Gezichten van beroemdheden worden al tientallen jaren geassocieerd met campagnes voor designparfums. In het geval van de onlangs gelanceerde campagne van Dolce & Gabbana, "The One", is deze keer raak geschoten. Als onderdeel van de reclamecampagne van deze herfst kun je Kit Harington en Emilia Clarke, twee van de belangrijkste sterren in de serie Game of Thrones van HBO, zien schitteren in een serie commercials van het merk Dolce & Gabbana. De pots zijn vrolijk en levendig, zoals trouwens traditie is bij dit modemerk.

Dankzij de perfecte timing is deze campagne echter heel bijzonder. Het hart van meer dan een fan klopte sneller, toen in de finale van de zevende serie van Game of Thrones (uitgezonden in augustus 2017) tijdens de gepassioneerde en romantische scène uiteindelijk twee figuren, bij de kijkers bekend als Jon Snow and Daenerys Targaryen, hun beider levenslot verbonden. Deze scène wekte over de hele wereld de nieuwsgierigheid op bij de fans van de serie. Er ontstonden allerlei theorieën en alle kijkers hunkeren naar de volgende reeks afleveringen, die pas tegen het einde van 2018 of begin 2019 op het scherm zal komen. De fans kwamen dankzij deze reclamecampagne aan hun trekken en kort na afloop van de zevende reeks konden ze hun favorieten zij aan zij zien. Niet alleen behoren deze twee sterren tot de populairste acteurs van nu, maar ook de naam van het parfum "The One" ("de uitverkorene") past uitstekend bij de rol die beide personen in de context van de serie spelen.

Op basis van de oorspronkelijke roman die de basis van de serie vormt, wordt erover gespeculeerd of de oude voorspelling over „diegene die beloofd was“ geen betrekking heeft op een van de figuren, die vertolkt worden door Kit Harington en Emilia Clarke. In de serie wordt gezegd dat er een prins of een prinses komt om de wereld te redden. Omdat mettertijd de betekenis van deze oeroude tijd in de vergetelheid i geraakt, is het niet duidelijk wie van hen werkelijk "degene die beloofd was " is. De komende reeks aflevering zal echter de laatste zijn en zo zullen de fans er uiteindelijk achter komen, wie "de uitverkorene" is. Maar voordat dat gebeurt, zullen we deze twee bekende acteurs te zien krijgen in de reclamecampagne voor de geur van het merk Dolce & Gabbana. En wie weet, misschien ook daarna nog wel! Het is niet duidelijk wat de campagne nog meer in petto heeft, maar in de eerste twee spots werden beide acteurs afzonderlijk gefilmd. Terwijl Kit Harington het gezicht van de campagne is voor „The One for Men“, het eau de parfum voor mannen, maakt Emilia Clarke reclame voor het eau de toilette voor vrouwen uit dezelfde lijn. Beide spots werden opgenomen in de eigentijdse stijl van Dolce & Gabbana. Dit merk probeerde in het kader van de reclamecampagnes in de afgelopen jaren de sfeer van Italië, van het gezin en de leefomgeving te scheppen, niet alleen door een geur, maar ook door de mode.

De spots met de beide acteurs spelen zich af in de straten van Napels, waar ze met de lokale bevolking zingen, dansen en eten. Omgeven door muziek genieten ze va de zonnige en speelse sfeer van de Italiaanse late namiddag. Het is duidelijk dat het doel van de campagne is om de indruk te wekken dat de plaatselijke bevolking bij de twee acteurs, ook afzonderlijk, in de smaak probeert te vallen. Hoewel het milieu anders is, is het idee hetzelfde als in de serie: de beide acteurs spelen de centrale rol van de "uitverkorenen".

Dolce & Gabbana heeft aangetoond dat het merk effectieve en tijdloze commercials kan maken. In 2001 brachten de ontwerpers een aantal sprankelende geuren op de markt onder de naam "Light Blue", die ook een mannelijke versie kregen als eau de cologne voor mannen, in 2008 gelanceerd. Die behoort nog steeds tot de populairste en best verkopende geuren van het merk. Deze lijn heeft zijn succes voor een groot deel te danken aan de sexy promotiecampagne met zongebruinde modellen aan de kust van het eiland Capri, gekleed in minuscule witte badpakjes. Juist het karakter van de Middellandse Zee en de bijbehorende campagne hebben bijgedragen aan het ongekende succes van deze geur.

De lijn "The One" staat naar alle waarschijnlijkheid eenzelfde succes te wachten. De koppeling van een al bijzonder populaire geurlijn met beroemde acteurs heeft een groot potentieel. Omdat de samenwerking is nog in de kinderschoenen staat, discussiëren fans er hartstochtelijk over hoe de campagne vervolgd zal worden en of de acteurs ook gezamenlijk in de reclame zullen verschijnen.

"The One for Men", een geur voor mannen

Duik in de wereld van de geur „The One for Men" en laat je meevoeren door het complexe aromatische profiel van deze populaire eau de cologne. De topnoten zijn grapefruit, koriander en basilicum, die overgaan in de kruidige geur van kardemom en gember. De basis bestaat uit tabak en cederhout.

d g game of  thrones the one

„The One“, een geur voor vrouwen

Het parfum „The One“ voor vrouwen is een mengsel van rijke tonen, dat bestaat uit bergamot en mandarijn met sappige lychee en perzik, waaruit de geur van blanke lelie zich verder ontwikkelt. Het hart en de basis zijn doordrongen van de rijke geur van vanille en amber en uiteindelijk in balans gebracht met een hint van muskus.

d g game of  thrones

Kerstmis nadert onverbiddelijk, maar elk jaar is het moeilijker om een geschikt cadeau te kiezen voor je naasten. Wat denk je ervan om een fan van de serie "Game of Thrones" blij te maken met de cadeauset "The One"? Deze geschenkset voor hem bevat eau de cologne, aftershave balsem en douchegel. Je verblijdt je betere helft, die ook houdt van "Game of Thrones", met de cadeauset voor haar die het parfum „The One“, een body milk en een douchegel bevat.

Menu